Cel mai mare dușman al brandului este și cel mai mare aliat al său! Cum este posibil?!

Salutare, prieten antreprenor!

Cineva, un proprietar de afacere, ca și tine, m-a întrebat „Horațiu, cât durează să ajungi de la nimic la brand?”, trădând oarecum nevoia de a ajunge mai repede la „miere”—la beneficiile financiare pe care toți le asociem cu un brand. Iată mai jos răspunsul meu atât pentru el, cât și pentru tine.

Dacă vrei o îmbogățire rapidă din asta, ai șanse mai mari la loto. Brandul este despre percepție, încredere și valorile pe care acesta le transmite, bazate pe experiențele anterioare, asocierile din prezent și așteptările viitoare, lucruri la care trebuie să lucrezi din greu, în timp.

TIMPUL este cel mai mare DUȘMAN al brandului.

Pe termen scurt, pentru a supraviețui, un brand are nevoie de vânzări. La începutul vieții sale, un brand este precum un nou-născut—neajutorat. Are nevoie de familie—firma ta—pentru a-și satisface cele mai elementare trebuințe: hrană, apă, adăpost, transport. Fără acest ajutor, acest „copil debil” al companiei tale încetează să subziste.

În această etapă a vieții, brandul are nevoie de siguranță financiară—venituri din vânzări—care să poată fi investite în îngrijirea și creșterea lui.

…Dar TIMPUL este, în egală măsură, și cel mai mare ALIAT al brandului!

Pe măsură ce timpul trece, brandul se întărește și devine pe rând, metaforic vorbind, copil, adolescent, tânăr, pentru a se întoarce adult, în toată splendoarea și puterea sa, ca să-și ajute toată familia să nu mai aibă niciodată nicio grijă. Vă va hrăni pe toți și vă va  proteja de orice calamitate. Îți va conduce toată compania spre performanțe de neimaginat. Brandul, la maturitatea sa, are o forță incredibilă. Îți va ajuta firma să facă pasul de la afacere la superbrand.

Acest erou al companiei tale te va ajuta să ai vânzări și profituri „obraznice”, îți va permite să crești prețul produselor sau serviciilor, îți va conferi avantaj competitiv în piață, te va diferenția de concurență—lucru vital, te va ajuta să ai o reputație excelență, angajați mândri că lucrează în compania ta, clienți satisfăcuți, dar, cel mai important lucru, te va ajuta să-ți securizezi afacerea pe termen mediu și lung.

Cât durează să aduci un brand la maturitate?

Un director de la Coca-Cola a indicat, într-un documentar, o cifră care a devenit, în timp, standardul în materie de performanță prin brand management—nouă ani. Cam atât îi trebuie gigantului băuturilor acidulate să aducă un produs nou la maturitatea comercială prin brand.

Așadar, nu greșești dacă, în linii mari, îți proiectezi pe un deceniu strategia de aducere a brandului la performanță. Nu mă refer la acțiunile de tipul hit-and-run (dă lovitura și fugi), sunt destule exemple de companii sau artiști care dau o lovitură, ajung cunoscuți, ca mai apoi să nu mai audă nimeni de ei vreodată, ci mă refer la a duce un brand la performanță predictibilă, an de an.

Arnold Schwarzenegger, celebrul actor și culturist, a atins breșa prin brand după 13 ani, fiind până astăzi un brand care a ajuns să valoreze aproximativ 500 de milioane de dolari, Sony a atins breșa prin brand după 12 ani de la înființare, devenind unul din cele mai recunoscute și mai apreciate branduri de electronice din lume, iar Apple a atins breșa prin brand după opt ani—prin Macintosh.

Acum e rândul tău.

– Câți ani are compania ta de la înființare și de cât timp ai început activitatea strategică de construcție a brandului?

Lasă-mi un comentariu la acest articol.

P.S. Când ești pregătit, iată cele mai bune căi prin care te pot ajuta:

  1. Brandify Calea Brandului
  2. Brandify Mentor
  3. Brandify Mastermind
  4. Brandify Nation.

Pe curând, Horațiu Manea

Leave a Reply

Vrei să devii “The One” în piața ta și să domini întreaga industrie?
..cu ajutorul Brandify ONE — singurul grup LIVE de brand-business din România?